Q&A: GDPR si distributia de pliante in cutiile postale
Q: De ce este compatibil dropmailul cu legislatia GDPR?
A: Pentru ca dropmailul vizeaza grupuri de gospodarii, mai degraba decat indivizi. Toate seturile de date si segmentarile care sunt utilizate în gestionarea unei campanii doordrop sunt anonime si nu contin date personale
Q: Dar cum ramane cu amenzile? Nu e totusi riscant?
A: Campaniile de dropmail sunt compatibile cu GDPR prin design: „Daca o organizatie trimite prin posta pliante la fiecare adresa dintr-o zona si nu cunoaste identitatea persoanelor de la acele adrese, nu prelucreaza date personale pentru marketingul direct si nu se vor aplica regulile GDPR .”
Q: De ce nu am nevoie de consimtamant in dropmailing ?
A: Pentru ca nu necesita sau nu contine date personale, deci GDPR nu se aplica.
Exista situatii in care se fac selectii pe anumite categorii de gospodarii, bazate doar pe probabilitatea ca acestea sa respecte anumite criterii, cum ar fi categoriile de varsta sau venituri. Nu sunt implicate in selectie date personale, deci nu targhetam un anumit individ.
Q: Și cum ramane cu baza de date de clienti? Poate fi folosita in contextul unei campanii de dropmail?
A: Exista posibilitatea unei analize pe baza de date de clienti deja existenti cu scopul de a identifica prin similitudine alti potentiali clienti. Este tot o varianta compatibila cu GDPR pentru ca datele pe care le prelucrati nu sunt folosite pentru identificarea persoanei respective. De aceea, in analiza se va folosi doar codul postal, fara nume, adresa, data nasterii sau alte date de identificare.
Q: Nu e totusi nicio capcana? Suna prea bine pentru a fi adevarat!
A: Nu. Dropmailul, la fel ca presa, televiziunea, radio sau alte canale de difuzare nu sunt supuse GDPR, pentru ca utilizeaza doar date anonime.
Q: Atunci de ce nu se foloseste toata lumea de dropmail pentru a atrage clienti noi ?
A: Buna intrebare!